Actueel

Terugblik op mooie interimklus

Vorig jaar in de zomervakantie viel Mark zijn oog op een bericht dat werd gedeeld via LinkedIn. De Bibliotheek Maas en Peel was, met spoed op zoek naar een parttime, interim communicatiemedewerker voor diverse marketing/communicatie werkzaamheden. Periode enkele maanden, inzet drie dagen in de week. Dit ter vervanging van de huidige communicatiemedewerker die tijdelijk uit de running was maar ook met het oog op groei en ontwikkeling van het eigen marketing/communicatieteam.

Werkzaamheden

De meeste van de gevraagde werkzaamheden waren Mark op het lijf geschreven. Denk daarbij aan:

  • Mede bepalen en uitvoeren van marketing- en communicatiebeleid
  • Coördineren van lopende marketing- en pr-activiteiten
  • Praktisch realiseren van middelen t.b.v. pr en communicatie
  • Meedenken en adviseren over campagnes die aansluiten op de beleving van de klanten
  • Contentmanagement op de eigen website
  • Contentmanagement in de sociale media
  • Communicatie advies voor nieuwe projecten en initiatieven
  • Uitstippelen communicatie voor de lange termijn.

Samenwerking

Alleen het (zelf) schrijven van teksten lag hem minder. Tijdens een online kennismakingsgesprek bleek dat de bibliotheek ook in gesprek was met een tekstschrijfster. Mark opperde de mogelijkheid tot samenwerken. Ook omdat drie dagen in de week qua capaciteit bij WebShepherd lastig in te vullen was. In goede overeenstemming gingen Hanneke Drohm van Drohm tekst en Webshepherd aan de slag voor de Bibliotheek Maas en Peel.

Inge van Dongen (directrice Bibliotheek Maas en Peel):
"Mark heeft ons enorm uit de brand geholpen tijdens de ziekte van een collega en de tijdelijke invulling van en vacature in het communicatieteam. We zochten iemand die niet alleen de lopende zaken op zou pakken maar meteen ook verder bouwde aan het marketing en communicatiespecialisme en dus nieuwe dingen op zou pakken. Mark heeft dat goed opgepakt. Hij dacht met ons mee, pakte lopende zaken op en regelde activiteiten. Samen met een van de collega’s heeft hij er in korte tijd voor gezorgd dat we de activiteitenshop ingericht hadden, collega’s geïnstrueerd waren en onze klanten er online gebruik van kunnen maken. Mark wist zich in korte tijd de materie eigen te maken, er een goede analyse op los te laten en kwam met goede voorstellen voor werkwijze en aanpak. Mark staat open voor ideeën van anderen, maakt je deelgenoot van zijn ervaring en dat maakt het prettig om met hem samen te werken. Ook het voorstel om samen te werken met Hanneke Drohm werd meteen omarmd. En in no time waren ze een team. Ze hebben in die korte tijd al een aantal bouwstenen verzameld waar ons marketing en communicatieteam meer verder kan. En hoe mooi is het vanuit ons perspectief dat Mark bij de kennismaking nog dacht aan de bieb zoals veel mensen ehm van lang gelden kennen en bij zijn vertrek weet dat de bibliotheek de plek is waar je wijzer wordt."

Opvolging

Net voor kerst werd de vacature gelanceerd voor een specialist marketing & communicatie. De nieuwe kracht gaat samen met de huidige medewerkster de afdeling marketing & communicatie vormen. Mark en Hanneke hebben door de opgedane ervaring een duidelijk beeld kunnen scheppen van de functie-eisen en uren voor een nieuwe medewerker. Inmiddels is de vacature ingevuld.

Langs deze weg dank ik al de collega’s bij de bieb voor een gezellige, creatieve en leerzame tijd. Speciaal dank aan Hanneke Drohm en Inge van Dongen voor de fijne samenwerking.

Waar de ene deur dicht gaat, gaat vaak een andere open. Ben je op zoek naar een (tijdelijke en parttime invulling) van een marketing en communicatie vraagstuk. Neem gerust eens contact op. Een keer kennismaken met een kop koffie kan altijd.

Onze referenties