Beter presteren in de zoekresultaten: Meten, analyseren, bijsturen en verbeteren van content.

Voor GevelMeesters, specialist in het verwijderen van graffiti  en  het beschermen van oppervlakken tegen graffiti en vervuiling,  zijn we al enige tijd geleden gestart met het optimaliseren van de site. Het betreft een klant die de waarde van de website als centrale hub goed inziet en snapt dat als je de website maximaal wilt inzetten je geregeld zaken aan moet passen om zichtbaar te worden voor Google.

Zoekwoordenonderzoek

We zijn gestart met een zoekwoordenonderzoek. Waarbij met de klant goed is gekeken naar haar doelstellingen en doelgroepen. GevelMeesters gaf aan dat zij vooral in wilden gaan zetten op één van haar diensten. De focus is dus dan ook uitgegaan naar zoekwoorden rondom dat thema.

De tweede stap was het doen van een nulmeting. Er werd gekeken hoe de klant op dat moment scoorde op de gekozen zoekwoorden:

  • Wat was hun ranking?
  • Hoe scoorden ze ten opzichte van hun concurrenten?
  • Hoeveel bezoekers kreeg hun site?
  • Welke pagina’s worden het meest bezocht?
  • Wat is de gemiddelde tijd die een bezoeker op de site blijft?
  • Hoeveel conversie is er nu via de site?

Zoekmachine optimalisatie (SEO)

Na deze analyse werd een derde stap gezet. De zoekmachine optimalisatie. Hiervoor werd o.a. gekeken naar het juiste gebruik van zoekwoorden in de content van de site, het gebruik van titels, in metatags maar ook tussenkoppen in teksten en gebruik van opsommingen. Waarbij het bij de content erg belangrijk is dat deze relevant is. Google waardeert namelijk de inhoud van sites die problemen oplossen van bezoekers. De content in de site moet gewoon antwoord geven op de vraag die de zoeker in google opgeeft.  De content moet dus relevant zijn. Dat zul je uiteindelijk terugzien in de rankings in Google.

In het tweede rapport zagen we reeds een verbetering binnen de rankings. Te denken valt dan aan een stijging van gemiddeld 10 plekken in Google op alle relevante zoekwoorden en het feit dat ze gemiddeld boven alle vergeleken concurrenten staan. Zie afbeeldingen voor een impressie.

Verbeteren vindbaarheid website in Google

Het verbeteren van de vindbaarheid van de site is een kwestie van een lange adem. Je moet minimaal rekenen op een ½ jaar wil je een duidelijk effect zien. Specifiek met deze klant is afgesproken dat we in 2021 door gaan met het verbeteren van de SEO (content). De volgende stap is het doorlopen van de verschillende landingspagina’s waarbij we aandacht gaan besteden aan:

  • pagina’s die elkaar beconcurreren op dezelfde zoekwoorden.
  • Verfijning van de zinvolste zoekwoorden
  • Aanscherpen van de conversie zodat de bezoekers ook daadwerkelijk actie op de site ondernemen
  • Blijven aanvullen van de site met de juiste content waarbij ook delen in kanalen als Linkedin worden meegenomen
  • Interne links en linkbuilding.
  • Verhogen van de page autoriteit.

Elke maand vindt er een gesprek plaats met de klant op basis van rapportage en analyse van de gang van zaken tot dan. Tijdens dat gesprek wordt gekeken welke werkzaamheden WebShepherd en welke de klant de komende periode zal gaan oppakken om de prestatie van de website in de zoekresultaten te verbeteren.

Samenwerking

“Ik vind de wijze van aanpak erg prettig.De wijze van aanpak vind ik erg prettig.  Samen bekijken we de status en situatie. We bespreken welke verbeteringen er mogelijk zijn en hoe we die gaan aanpakken. Op deze wijze leer ik de content van onze site verder te verbeteren en kan ik ook vragen stellen over bijvoorbeeld Linked In en Leadinfo. Het is tevens ook een stok achter de deur voor mij om op gezette tijden aan de site te werken” Aldus Alfred Basters, Commercieel technisch adviseur bij GevelMeesters B.V.

Samen zorgen we voor een betere en meetbare  online aanwezigheid!

    * verplichte velden

    Onze referenties