De wijsheden van Dot

De wijsheden van Dot

Er gaan veel makke schapen in een hok

Het klinkt heel logisch en dat is het ook. Als je er voor zorgt dat alle neuzen dezelfde kant op wijzen kun je veel meer werk verzetten. Als je klanten eenzelfde denkrichting hebben is het natuurlijk veel makkelijker communiceren. Als je personeel eenzelfde gedachtegoed heeft is branding een stuk makkelijker.

Op alle plekken van contact met je klanten kun je werken aan die richting.

Een keer gratis sparren? Neem eens contact op.

Schapen sheren

Schapen moet je scheren en niet villen. Dat is waat het om draait. Klanten zijn geen klanten maar relaties. Als je met je klanten goed om gaat, ze goed behandeld en langdurige relaties aan gaat levert dat uiteinedelijk meer op. Een schaap kun je maar 1 keer villen maar als je hem goed verzorgd kun je hem jaar op jaar scheren!.

 



De schapen van de bokken scheiden. 

Dit betekent het goede van het slechte scheiden. Vrij vertaald is dat de juiste dingen doen. Je hebt vele momenten waarop een klant met jouw merk of product in aanraking komt. Voor het beste resultaat moet die hele klantreis in orde zijn. Niet alleen de website maar ook je sociale media kanalen, de mailings, de service, de nazorg. Alles.

Neem gerust contact op om te bekijken of wij je daarbij kunnen helpen.

 

Let goed op wat je Online doet. Criminelen liggen op de loer en proberen je prive of zakelijk graag een "Hack" te zetten.

Zorg dat je je veiligheid van je IT  systemen op orde hebt en pas op voor vreemde berichten.

Lees dit artikel over wat wij de afgelopen maanden hebben meegemaakt bij WebShepherd

 

 



Goed gebruik van online media kan zorgen voor een sneeuwbaleffect.

Al je (online) communicatie werkt met elkaar samen. Heb je een site zonder verkeer dan heb je daar niet veel aan, Heb je veel verkeer naar je site maar mensen doen niet op de site wat jij in gedachten hebt, dan heb je er ook niets aan. Zorg er voor dat alle “contactpunten” met je klant zo vloeiend mogelijk verlopen.

Denk daarbij aan:

  • Duidelijk boodschappen in de sociale kanalen
  • Duidelijke verwijzing in je offline middelen
  • Een consequent gebruik van je huisstijl (offline)
  • Een heldere website
  • Een gestroomlijnde conversie voor op je website.

Op die manier maak je het de gebruiker makkelijk zaken te doen met je. Zijn klantreis is dan optimaal, en als die optimaal is zal hij dat doorvertellen en volgt de rest vanzelf.

Meer weten over een ideale klantreis en meer conversie, Neem contact met ons op.

Doelgericht communiceren.

Of het nu over online of offline communicatie gaat, eigenlijk hebben we het niet eens meer over of maar gaat het om het geheel, het is altijd van belang dit gefundeerd te doen. Je bouwt ook geen huis zonder goede fundering.

Het is van belang dat je voor je aan de slag gaat een aantal dingen vast stelt. Al is het maar op een bierviltje. Denk na over:

  • Wie is mijn doelgroep
  • Wat is mijn doelstelling
  • Wat is de boodschap

Als je die drie zaken helder hebt kun je kijken welk middel of kanaal geschikt is voor jouw verhaal. Als je dit gefundeerd doet zal het resultaat beter zijn.

Klantreis

Misschien heb je wel eens van een Customer journey of klantreis gehoord. Al jouw klanten komen op een aantal momenten met je in contact voor al die momenten kun je nadenken over de juiste boodschap en gewenste doelstelling. Des te beter alles aansluit des te hoger het effect.


Maak kennis met Dot!

Ons huisstijlschaap dat in de loop van dit jaar komt met ideeën en uitleg over ons vakgebied.

Onze referenties