Guidance in zoekmachines

Guidance in zoekmachines

Zorgen dat jouw gras het lekkerst smaakt en je goed gevonden wordt

Het is essentieel dat jouw doelgroep je gemakkelijk vindt in de zoekmachines zoals Google. Want iedereen claimt zijn plekje op internet, je bent niet de enige. Vergelijk het met een grote weide, waar een ieder probeert zijn schaapjes te lokken met het vooruitzicht van een mals stukje gras. Dat kun je als de herder die je bent op diverse manieren bewerkstelligen.

De meest gebruikte zoekmachine, Google, vindt het heel belangrijk dat haar bezoekers (klanten) krijgen wat ze zoeken. Heb je dat in orde dan kom je als bedrijf hoger in Google. Uiteraard het liefst bovenaan in de zoekmachine maar daar moet je wel aan werken.

Google beoordeelt websites op 3 pijlers. Dit zijn:

  1. Techniek van je website
  2. Content of te wel de inhoud van je website
  3. Autoriteit van je website

Techniek van je website

De zoekmachines kijken hierbij onder andere naar de laadtijd van de site maar bijvoorbeeld ook naar responsive. Dus is de website goed leesbaar op alle devices (computer, laptop, tablet en telefoon). Je ziet dat vooral ook het gebruik van mobiele telefoons bij het opzoeken van informatie de laatste jaren enorm gestegen is. Dus goede leesbaarheid van jouw website op een mobiele telefoon is erg belangrijk. Ook de veiligheid van sites wordt meegenomen. Is jouw website beveiligd? Dit kun je zien aan de het slotje en de url, begint de url met https, dan heb je een veilige website.

Google zoekmachine optimalisatie schaap Dot van Webshepherd

Content is je website

Om beter gevonden te worden geef je zo goed mogelijk antwoord op zoekvragen van jouw doelgroep/ideale klant. Zoekmachines kijken of de inhoud van de site relevant is en of deze van goede kwaliteit is. In de teksten die je gebruikt verwerk je op de juiste manier de juiste worden en zinnen om zo beter gevonden te worden en hoger te scoren in Google. Ga je aan de slag met content dan start je het best met een zoekwoordenonderzoek.

Autoriteit van je website

Autoriteit moet je opbouwen. Het gaat er dan om dat de zoekmachine jouw website belangrijk vindt. Daar spelen een aantal zaken een rol. Indien je aan voorgaande twee onderdelen hebt voldaan zal jouw website vanzelf meer autoriteit opbouwen. Dit kun je echter versterken door gebruik te maken van linkbuilding. Maar dan alleen als de links echt interessant zijn. Ook de leeftijd van jouw website speelt een rol. Wat is Linkbuilding? Dat is het plaatsen van waardevolle links. Een link van een website met een hogere autoriteit als die van jou zorgt voor een betere autoriteit van je eigen site.

Zoekmachine optimalisatie (SEO)

Ga je aan de slag met deze drie pijlers dan houd je je bezig met SEO (Search Engine Optimization) of in het Nederlands zoekmachineoptimalisatie. Heb je daar hulp bij nodig? Maak dan eens vrijblijvend een afspraak.

Afspraak maken
 

Begeleiding in de regio

Webshepherd gaat na wat jij als klant wilt en nodig hebt en helpt jou om dit te bereiken. Wij willen een duurzame relatie opbouwen. Duurzaamheid vinden we belangrijk. Daarom doen we zaken met ondernemers in de regio. Werk halen, gunnen en houden. Dit in de omgeving Boxmeer, Cuijk, Gennep, Horst aan de Maas, Venray, Venlo en uiteraard in de eigen gemeente Bergen.

Onze referenties