E-mail marketing

E-mail marketing

Ook bij e-mailmarketing zorg je voor relevante en waardevolle content die aansluit bij jouw doelgroep(en). Deze vorm van direct marketing is tijdens de COVID-pandemie geïntensiveerd. Het belang van e-mail marketing wordt door steeds meer organisaties erkend. Je kunt dit terugzien in het Nationaal Email Onderzoek 2021 van Spotler.

Door het inzetten van e-mailmarketing kun je als bedrijf direct in contact komen en blijven met klanten en prospects. De resultaten zijn meetbaar en verder is het een betaalbaar middel. Als non-profit organisatie kun je het middel gebruiken om belangrijk zaken te communiceren naar je leden. Bijvoorbeeld in de vorm van een nieuwsbrief.

Waar moet je op letten bij e-mailmarketing?

Stuur de juiste boodschap naar de juiste groep op het juiste moment. Dus niet dezelfde nieuwsbrief naar al je klanten en/of prospects. Uit onderzoek is gebleken dat gesegmenteerd versturen veel beter werkt. Mix verschillende type mails. Stuur niet alleen nieuwsbrieven, maar ook niet alleen campagne-mails. Zorg verder voor een goede mix aan communicatiekanalen. Focus niet alleen op e-mail.

Als laatste tip: experimenteer met de berichten, bijvoorbeeld met de titels en test dit.

Mailcamp

Wij maken gebruik van het softwarepakket van mailcamp. Dit Nederlands bedrijf heeft een gebruikersvriendelijke interface en heeft verschillende functionaliteiten zoals het kunnen segmenteren van doelgroepen en het AB testen.

Informeer naar de mogelijkheden.

Onze referenties