Actueel

Offline en Online communicatie

Er bestaat geen online zonder offline. En eigenlijk is dat ook wel logisch. Mensen doen immers zaken met mensen of kopen fysieke producten. Dit alles kan onderdeel zijn van jouw totale communicatie. Je werkt tenslotte aan naamsbekendheid. Dan is het goed dat op alle vlakken waar jouw relaties je tegenkomen je de juiste uitstraling hebt.

Crossmedia

Het mooie is dan dat je offline en online op elkaar afstemt, zoals het hoort. Zo zullen je verhalen elkaar versterken en wordt het effect van zowel je online- als offline communicatie nóg sterker. Jouw online verhaal sluit dan mooi aan op jouw offline verhaal. Uiteindelijk zorgt dit voor een sterkere boodschap. Met Reclame weet iedereen wat we bedoelen. Reclame betekent letterlijk herhaling. Herhaling van boodschap en beeld.

Branding

Voor een (groot) deel wordt de zichtbaarheid van jouw bedrijf bepaald door haar online aanwezigheid. Maar natuurlijk zijn er ook andere uitingen die zorgen voor herkenbaarheid. En zeker voor bedrijven die regionaal opereren zorgt ook die offline aanwezigheid ervoor dat je goed zichtbaar bent als bedrijf.

Met een duidelijke huisstijl heb je een mooie basis voor de herkenbaarheid van jouw bedrijf. Je kunt beide gebruiken om zowel de online als de offline aanwezigheid van een duidelijke stijl te voorzien.

Denk bij offline aan:

  • visitekaartjes
  • briefpapier en enveloppen
  • buiten reclame (borden, vlaggen)
  • reclameartikelen (pennen, blokjes etc.)
  • belettering van auto’s • bedrijfskleding

Bij online laat je jouw huisstijl / logo terug komen op:

  • website
  • e-mail
  • digitaal briefpapier (offertes / facturen etc./contracten)
  • advertenties
  • Social Media (denk hierbij aan LinkedIn, Facebook, Instagram, Pinterest etc.).

Belangrijk is het dat in al je kanalen het herkenbaar is dat de boodschap van jou komt. Zodat je top of mind bent op moment dat de klant op zoek is naar jouw product of oplossing.

Mediamix

Het combineren van verschillende mediakanalen gebeurt al heel lang. Het is namelijk goed om op basis van jouw doelgroep en doelstelling te kijken naar de juiste kanalen en dus naar de juiste mediamix.

Mooi is het dan om die inzet in de diverse kanalen te gaan meten om zo ook effectief te kunnen bijsturen of opschalen voor een groter bereik.

Ondanks onze passie voor online, heeft WebShepherd uiteraard ook de nodige kennis van offline communicatievraagstukken. Tegelijk beschikken wij over het juiste netwerk om alles snel voor je te kunnen regelen; van een restyle van je huisstijl of een reclamecampagne tot en met een beurspresentatie.

Neem gerust eens contact op over de mogelijkheden.

Onze referenties