Actueel

Er zijn veel redenen om aan de slag te gaan met een restyle van je website. De afgelopen maanden is er gewerkt aan de restyle van Anova seafood en Venlogistics. Maar waarom zijn we dat gaan doen?

Waarom een restyle?

We benoemen hier 5 argumenten voor een restyle:

  • Je huisstijl is veranderd
  • Je bedrijf is veranderd
  • Je website is technisch verouderd
  • Je website mist functionaliteiten
  • Je wil hoger scoren in de zoekmachines

Hieronder gaan we verder in op de mogelijkheden:

 

Restyle van een website door verandering van je huisstijl

Hier kan iedereen zich wel iets bij voorstellen. Je hebt een logo en huisstijlkleuren maar je kiest een keer voor iets nieuws. Je website is één van de belangrijkste communicatiemiddelen en huisstijldrager dus die neem je mee in jouw nieuwe stijl. Soms is een logo en kleurwissel voldoende. Het kan ook zo zijn dat je hele site op de schop gaat omdat je voor een andere beeldtaal kiest.

 

Restyle door verandering van je bedrijf

Door externe of interne ontwikkelingen veranderen bedrijven continu. Denk aan een ander aanbod van producten en diensten. Soms past dat prima in de structuur van de bestaande website maar in andere gevallen moet de site aangepast worden. Bijvoorbeeld als je bedrijf van 2 naar drie pijlers gaat.

 

Je website is technisch verouderd

Als je site technisch verouderd is, wordt het tijd voor een restyle. Vaak kies je dan zelfs voor een nieuwe site. Zeker met een cms als Worpress kan het zo zijn dat je na een aantal jaren tegen mankementen van je site aanloopt. Sommige onderdelen zijn niet mee gegaan in de updates van techniek. Je loopt dan het risico dat de site niet meer goed werkt of erger, je loopt veiligheidsrisico’s.

 

Een restyle omdat je website functionaliteiten mist

Een veel voorkomend voorbeeld is natuurlijk de toevoeging van bestel- en shopmogelijkheden die we het afgelopen jaar hebben gezien voor met name de horeca en winkelbedrijven. Soms gaat het ook om toevoeging van een heel andere aard zoals een aanvulling op de site met een intranet.

 

Restylen om hoger te scoren in de zoekmachines

Naast inhoud (content) speelt ook techniek een belangrijke rol bij de rankings in de zoekmachines. Denk aan site snelheid en structuur. Dit kan een reden zijn om je site te herstructureren en te restylen.

 

Restyle en uitbreiding website AnovaSefood.com

Bij Anova seafood waren er twee argumenten:

  1. Verandering van bedrijf
  2. Missen functionaliteit voor het maken van leaflets

Annova seafood is actief in de verkoop van vis door heel Europa. Voorheen zowel bevroren als verse vis. Ze richten zich nu alleen nog maar op verse vis. De vries tak is overgenomen door een andere partij. Hierdoor was een restyle noodzakelijk.

We hebben bij de restyle meteen de productenmodule en productweergave aangepast. Dit is nu zo ingericht dat het eenvoudig is de inhoudelijk informatie bij een product aan te passen (in 4 talen). Bij de weergave is dan met één druk op de knop een nette PDF te downloaden. Die pdf is dan altijd up to date met de laatste informatie en beschikbaar voor het salesteam in de gewenste taal. De nieuwe vormgeving is gerealiseerd op het bestaande CMS.

Bekijk de verse site op:  www.anovaseafood.com

 

Restyle voor ranking van Venlogistics in de zoekmachines

Bij onze klant Venlogistics speelde zoekmachineoptimalisatie een belangrijke rol. De oude site was een “one-pager” (bestond uit 1 pagina). Daarmee is het lastig optimaliseren voor SEO. Daarnaast kwamen de verschillende diensten onvoldoende uit de verf en de snelheid was te laag. Allemaal redenen om aan een restyle te beginnen. De nieuwe website heeft nu meer mogelijkheden om de site te laten groeien met pagina’s met de juiste content. Ook is de techniek verbeterd voor snelheid. Dit is beide van belang voor ranking in de zoekmachines.

www.venlogistics.nl

Onze referenties