Actueel

Een periode van bezinning, terugkijken en vooral vooruitblikken

Het begin van een nieuw jaar is ook een goed moment om eens terug te blikken. Heeft het gebracht wat we er van verwachtten. Een van de belangrijkste pijlers van WebShepherd is het realiseren van websites voor klanten. Als we terugkijken naar 2021 en de websites die we gerealiseerd hebben is het interessant dat we drie groepen zien die we helpen met hun online presentatie.

1 De kleine of startende ondernemer met een online visitekaartje

Het gaat dan om de (kleine) ondernemer die zijn site vooral gebruikt als visitekaartje. Een eerste folder die online staat. Die stellen nog wel eens de vraag: “Heb ik wel een site nodig?” We benoemen de voordelen voor het hebben van een site:

  • Je komt betrouwbaarder over als je kunt verwijzen naar je eigen website.
  • Je kunt goed op je eigen site vermelden wie je bent, wat je doet en waarin je je onderscheidt van concurrenten. Dus waarom men voor jou zou moeten kiezen.
  • Een site is ook handig voor het verwijzen vanuit jouw Social Media kanalen naar een centrale plek. Daar waar je gegevens duidelijk en toegankelijk blijven staan.
  • Bovendien kun je ook verplichte documenten die je moet verstrekken (denk aan het delen van een privacyverklaring of algemene voorwaarden maar ook klachtenprocedures en leveringsvoorwaarden) een plaats geven.

Vaak gaat het dan om een site die men niet vaak aan wil passen maar die er wel netjes uit moet zien. Enkele voorbeelden van door Webshepherd gerealiseerde sites zijn: Bjorn Kersenberg en Enny Hoenselaar.

2 De ondernemer die zijn site wil laten groeien

We onderscheiden vervolgens de ondernemer die net iets meer wil. Die gebruikt zijn website ook als een online visitekaartje maar ook als een groeiend portfolio. Dit is de ondernemer die begrijpt dat hij aandacht moet besteden aan zijn online aanwezigheid. Het is ook een ondernemer die aanpassingen op de site zelf willen kunnen doen. Daarvoor bieden we graag een passende oplossing.

Een eigen website met een content managementsysteem waarmee hij zelf eenvoudig aanpassingen kan doen en toevoegingen kan maken aan de site. De ondernemer zoekt een veilig stabiel systeem waarbij je inlogt en ziet wat je kunt aanpassen. Maatwerk is vaak te duur. Door te werken met templates en slimme oplossingen wordt dit toch bereikbaar.

Vervolgens kennen we ook een derde groep ondernemers:

3 De ondernemer die zich wil onderscheiden met de eigen website

Dit is wat ons betreft een derde groep ondernemers. Ondernemers die een CMS wil waarmee hij/zij de website makkelijk zelf kan beheren. En dan vaak in combinatie met extra handigheden in het systeem. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een offertetool of een reserveringstool. In 2021 is een werkplaatstool maar ook een offertetool ontwikkeld voor Auto Speciaal Uden. Hiermee verlopen veel handmatige werkzaamheden nu geautomatiseerd. Dit bespaart de ondernemer veel tijd. Tijd die hij liever besteedt aan werkzaamheden voor klanten.

Ook Hairforce 1 heeft eind 2021 een nieuwe website gekregen. In 2020 heeft eigenaresse Charlene Haga een nieuwe website met webshop voor haar Global Curl concept laten ontwikkelen en zij was zo tevreden over het gebruiksgemak dat zij ook voor haar salons van Hairforce 1 in Gennep en Boxmeer een nieuwe site wilde op basis van Yelloobox. Ze kon de webshop die ze al voor Global Curl in gebruik had nu ook in de nieuwe site van Hairforce 1 implementeren.

Oplossing

Voor elke ondernemer proberen we een passende oplossing te bieden in behoefte en budget. Weten wat wij voor jullie kunnen betekenen? Maak gerust vrijblijvend een afspraak

Neem contact op.

Onze referenties