Een laagdrempelige en eenvoudig uit te voeren Facebook campagne met een knipoog

Het krijgen van personeel in deze tijd is niet makkelijk in sectoren waar (technische) mensen met hun handen werken. Dat geldt ook voor Theunissen van Kempen. Voor deze specialist in dakwerken en zonnepanelen is er werk genoeg, maar moeten er ook mensen zijn om het werk uit te voeren. Hennie van Kempen vroeg Webshepherd mee te denken over een laagdrempelige en eenvoudig uit te voeren Facebook campagne.

Doelstelling was om in de regio (Venray, Genne,p Boxmeer, Cuijk) bij de doelgroep onder de aandacht te komen en zo mensen te treffen die interesse hadden om te komen werken bij Theunissen van Kempen.

Facebookcampagne maken

Om op Facebook voldoende aandacht te krijgen zijn er best een aantal zaken die werken. Afbeeldingen doen het beter als alleen tekst. Humor doet het goed. En je moet het mensen niet moeilijk maken om te solliciteren. Daarom hebben we de volgende stappen gezet:

  • Landingspagina gemaakt op de site voor de vacature
  • Eenvoudig in te vullen sollicitatieformulier gemaakt
  • Vijf grappige advertenties opgesteld met beeld en tekst
  • Alles in de huisstijl van Theunissen van Kempen
  • De post voorzien van meetbare links

Deze Posts hebben we in een tijd van 3 weken op wisselende tijdstippen geplaatst op Facebook voor een zo groot mogelijk bereik. Vervolgens is dezelfde afbeelding doorgeplaatst op een persoonlijk Instagram account. Ook dat leverde reacties op. resultaat: Facebook: 5 posts  1500-3800 bereikte mensen, 85-133 betrokkenheidsacties Website: 60 bezoekers op de vacature campagnepagina Formulier: 3 ingevulde formulieren Sollicitant: 2 nieuwe collega’s aan de slag.

Meer weten over de mogelijkheden van een dergelijke Social media campagne. Neem contact op.

    Meer weten? Stel hieronder je vraag, bel of chat met mij.

    * verplichte velden

    Onze referenties